Weer veelste lang geleden... - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Robert&Jasmijn Wilde - WaarBenJij.nu Weer veelste lang geleden... - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Robert&Jasmijn Wilde - WaarBenJij.nu

Weer veelste lang geleden...

Door: Jasmijn

Blijf op de hoogte en volg Robert&Jasmijn

16 Augustus 2016 | Curaçao, Willemstad

Dat was alweer te lang geleden dat wij een update hebben geplaatst. Wij zullen het maar in 2 keer updaten want anders is het niet leuk voor ons om zoveel te moeten typen (en heel hard denken wat wij ook alweer hebben gedaan) en niet leuk voor jullie om te lezen.
De laatste keer zouden wij nog naar Sint Maarten gaan en dat lijkt nu alweer zo lang geleden.

Met Pasen zijn wij 5 dagen samen naar Sint Maarten geweest. Toen wij aankwamen zijn wij nadat wij onze huurauto hadden natuurlijk meteen naar het bekendste strand gereden om te kijken hoe de vliegtuigen bijna op het strand landen. Wij waren mooi op tijd om meteen de KLM te zien landen, dit is 1 van de grootste vliegtuigen die op Sint Maarten land. Zoals bijna iedereen wel weet kunnen grote vliegtuigen daar niet opstijgen als ze vol zitten met brandstof want dan kunnen ze niet snel genoeg omhoog gaan voor de berg die achter de startbaan ligt.
Wij hadden een geweldige studio gehuurd via AirBnB, wij keken uit over de Simpson Baai en zagen zo de vliegtuigen aanvliegen.
Sint maarten is een heel mooi groen eiland, wij waren eigenlijk best wel verbaasd erover want het was op dat moment zo droog op curaçao dus dat een eiland in de buurt zo groen kon zijn. Ook op Sint maarten heb je prachtige stranden met van dat mooie blauwe heldere water.
Het eiland is niet heel groot dus je kan gemakkelijk rond rijden. Hierdoor zijn we op verschillende mooie plekken geweest en hebben wij weer de meeste onmogelijke wegen gereden. Sint maarten heeft een grote berg in het midden en daarom heen is het ook niet vlak dus vooral voor Robert een heerlijk eiland om op te rijden.
Wij zijn ook naar de top van de berg geweest, hier vandaan heb je een prachtig uitzicht over Sint Maarten. Op de terugweg zag ik iets lopen over de weg en dacht dat het een aap was, volgens Robert kon dat niet en verklaarde mij voor gek, maar ik moest gaan kijken dus wij stopte de auto en stapte uit. Terwijl wij om ons heen keken zag Robert ineens een grote aap in een boom zitten en die keek ons aan. Daarnaast zaten 2 a 3 kleine aapjes die ons ook aan keken, terwijl wij naar de andere kant keken tussen de struiken zagen wij ineens allemaal oogjes in de bosjes…. tientallen apen ogen! Dus wij zijn snel in de auto gaan zitten.
Na even wachten kwamen ze 1 voor 1 eruit en renden ze naar de overkant van de weg. Gelukkig hebben wij hiervoor wat mooie foto’s en films kunnen maken.

Wij zijn ook een dagje naar Saba gevlogen, het vliegen opzich is al een hele beleving. Het is een heel klein vliegtuig waarin je met zo’n 12 mensen zit en je eigenlijk direct achter de piloten zit. Na ongeveer 10 minuten is Saba in zicht, eigenlijk het enigste wat je ziet is een hele grote berg! En dan bedenk je je dat je daar ook moet gaan landen, op werelds kortste landingsbaan van iets minder dan 400 meter. Ze vliegen eerst recht op de berg af en vlak ervoor draaien ze, om naast de berg te gaan vliegen en zo al vaart te minderen. Dan is het vliegtuig al laag gaan hangen en gaan ze heel rustig op de landingsbaan af en als ze kunnen proberen ze meteen te landen en te remmen.
Wij zijn met een taxi naar een mooi startpunt gebracht om de berg (Mount Scenery) van Saba te beklimmen, want daarvoor zijn we die dag daar.
In de ochtend had het wel goed geregend dus de treden van de trap waren erg glad.. Dus daar gingen wij, tussen de tropische planten en dieren de berg op. Door de ongelijken en vaak hoge treden is het best wel zwaar om 1,5 uur te klimmen. Maar eindelijk boven aangekomen is het uitzicht echt werkelijk prachtig!
Wij hadden geluk dat het een helder uitzicht was en dat we niet op 900 meter in een wolk zaten maar alles konden zien.
Wij wilde naar het 2e uitkijk punt dus nog een andere weg in gegaan, deze was zo modderig dat wij elke keer weg zakte met onze schoenen. Toen ik uiteindelijk aan een tak boven een grote plas ging en mijn pet en bril er al in lagen heb ik maar tegen Robert gezegd dat hij maar zelf even moest kijken bij de andere uitzicht punt.
Op de terugweg ben ik helaas na nog geen 10 min lopen uitgegleden op de trap naar beneden.. en dan baal je dat je boven aan een berg zit en nog helemaal naar beneden moet.
Toen wij eindelijk beneden zaten hebben wij in een restaurant heerlijk genoten van een lunch en zijn we daarna door de zelfde taxi chauffeur opgehaald die ons erna het hele eiland heeft laten zien (het is zo klein dat je alle wegen kan zien in een uur)
Einde van de middag zijn wij weer terug gevlogen naar Sint Maarten waar wij nog een paar dagen heerlijk hebben genoten en daarna weer terug gevlogen naar Curacao.

Op 21 april stonden wij weer op Hato en deze keer kwam mijn moeder met haar vriendin Elly aan. Erg gezellig 2 dames in huis en die hadden al meteen de 2 stoelen op het balkon ingenomen en daar zaten ze elke keer. Waar de meeste visite om 8u al zegt dat ze eigenlijk willen slapen door de jetlag, hadden Ans en Elly daar geen last van. Die zaten meteen tot 12 of 1 u ’s avonds buiten. Het was voor ze een gezellige en niet te drukke zonvakantie.
Op 27 april gingen wij met ze allen Punda in omdat het ook hier natuurlijk koningsdag is. Geweldig om te zien hoe een groot deel van Curacao hieraan mee doet en dit geweldig aanpakt. Straten staan vol met de echte ouderwetse hollandse spelletjes zoals spijkerbroek hangen en sjoelen. Gewoon genoten van het mooie weer, alle leuke dingen die te zien waren en even lekker rustig op een terrasjes gezeten. Daarna zijn wij de familie Vlijm nog tegen gekomen en hebben wij daarmee wat gedronken en gegeten.
Helaas zijn de dagen dat ze hier waren zo weer voorbij en was het weer tijd om afscheid te nemen, dit blijft moeilijk..

2 dagen later stonden wij weer op Hato voor ons volgende bezoek, Ewoud en Eline. Zij kwamen 8 dagen bij ons genieten om erna door te vliegen naar Bonaire. Wij hebben het erg gezellig gehad en hebben samen lekker op stap geweest en gegeten en gedronken. Op zaterdag zijn Robert, Bert en Ewoud naar het Christoffelpark geweest en hebben de Christoffelberg beklommen. Daarna hebben wij met ze allen afgesproken bij Proto Marie voor een lekker rustig middagje op het strand. Daarna weer op tijd terug voor de Happy Hour bij Zanzibar.

De volgende update volgt spoedig ;-)