Over de helft? - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Robert&Jasmijn Wilde - WaarBenJij.nu Over de helft? - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Robert&Jasmijn Wilde - WaarBenJij.nu

Over de helft?

Door: Robert

Blijf op de hoogte en volg Robert&Jasmijn

25 Maart 2016 | Bonaire, Bonaire

Helaas hebben wij ons niet aan ons woord kunnen houden om snel een nieuwe blog te plaatsen, maar hier is die dan alsnog. Wij hebben het nog steeds erg naar ons zin op Curaçao zowel qua werk als daarbuiten. Ondertussen zijn wij ook alweer over de helft, de tijd gaat echt heel erg snel, niet normaal! De kans is overigens nog wel aanwezig dat wij langer mogen blijven, maar hierover is op dit moment nog niks bekend. Vooralsnog gaan wij er vanuit dat we 1 oktober weer naar Nederland gaan. Jasmijn bevalt het ook erg goed op haar werk en ze hebben zelfs gevraagd of ze meer uren wilt werken. Bij Robert op het werk gaat het ook goed, ondertussen leer ik al een heel klein beetje papiamentu. Dit voor wat betreft het werk verder In deze blog zullen we vooral vertellen over het leven naast ons werk…. ;-)
Begin Januari zijn mijn ouders, zusje en Chris hier op bezoek geweest. Het was erg leuk om ze weer te zien. Wij hebben de moeder van Robert nog nooit zo hard zien rennen toen ze hem weer zag op het vliegveld, haha. Wij hebben samen een leuke tijd gehad, het is fijn om na z’on lange tijd weer de familie om je heen te hebben. Ingrid en Chris zaten bij ons in huis en mijn ouders die hadden een bed and breakfast bij ons in de buurt geboekt. Helaas ging deze periode heel erg snel en voordat wij het wisten moesten wij ze weer naar het vliegveld brengen. Gelukkig hebben we veel quality time samen gehad en hebben we leuke dingen kunnen doen. Uiteraard had de vader van Robert nog een mooie film gemaakt van hun vakantie dus dat is leuk om weer terug te zien!

Begin Januari is Jasmijn een weekje bij haar moeder in Nederland geweest. Zij vloog toevallig samen met Fennet (vrouw van een collega). Helaas heeft Jasmijn in deze week Fred (haar hond) in moeten laten slapen. Verder heeft zij een fijne tijd gehad in Culemborg en uiteraard had ze het wel erg koud! In het weekend ben ik nog een avondje op stap geweest samen met Rien en Bart, we zijn eerst naar de happy hour geweest bij Saint Tropez om vervolgens nog een hapje en drankje te doen in de aangrenzende wijk (Pietermaai). Uiteindelijk is de tijd best snel gegaan en kon ik op donderdag Jasmijn weer ophalen van het vliegveld. Ik was er op tijd en kon daardoor vanaf het uitzichtpunt het vliegtuig zien landen, dat was erg mooi om te zien!
Begin februari was het carnaval op Curaçao. Tijdens de carnaval zijn er meerdere parades (kinderparade, tienerparade, grand parade en afscheidsparade). Aangezien Bert en ik alleen op het eiland waren zijn wij op zondag samen wezen kijken bij de kinderparade. Carnaval is hier een hele happening, ruim 2 weken van te voren was iedereen al bezig om zijn plek langs het parcours te claimen, sommige bouwen dan zelfs hele tribunes! Op vrijdagavond zijn Jasmijn en ik naar de tienerparade geweest, dit was prettig aangezien het ’s avonds was dus niet vol in de zon. Op zondag de dag van de grand parade zijn wij gewapend met stoeltjes, parasol, zonnebrand en een goed gevulde koelbox met een aantal collega’s bij de parade wezen kijken. Met recht mocht het de grand parade heten, meer dan 4 uur lang allemaal vrolijke kleuren, mooie uitdossingen, harde muziek en dansende mensen, wat een feest!

Het valentijnsweekend zijn wij naar Bonaire geweest om Wim en Astrid op te zoeken. Vrijdagavond zijn wij naar Bonaire gevlogen, dat is een hele wereldreis van maar liefst 15 minuten. Wim en Astrid hebben ons opgehaald en direct doorgereden naar de happy hour en daarna hebben we lekker een hapje gegeten. Op zaterdag hebben zij ons rondgereden op het eiland (het zuidelijke gedeelte), hier zijn wij onder andere bij het Pekelmeer en de slavenhuisjes geweest. Het was een erg mooie route, namelijk voor een groot gedeelte langs de kust, dat soort wegen kennen wij helaas niet op Curaçao. Voor de lunch zijn wij terecht gekomen bij Lac Bay een erg mooie windsurf spot. Ik zal en moest daarom dus ook windsurfen, het was ook echt de mooiste plek was waar ik ooit heb gesurft, wat geweldig! De rest van de middag hebben wij hier doorgebracht.

Op zondag hebben Wim en Astrid ons de andere kant van het eiland laten zien, onderweg zijn wij gestopt op een mooie strandje waar we hebben gesnorkeld en in de middag hebben we uitgebreid samen gegeten bij een leuk antiliaans tentje. ’s Avonds vlogen we helaas alweer terug naar Curaçao aangezien de volgende dag gewoon weer gewoon gewerkt moest worden en dinsdag Tom van Engeland zal landen op Curaçao. Al met al een weer een erg geslaagd weekend, Wim en Astrid bedankt voor de gezelligheid!

Dinsdags hebben wij Tom van Engeland opgehaald van het vliegveld. Erg leuk om elkaar weer te zien en heel raar het leek helemaal niet alsof wij elkaar 7 maanden niet hadden gezien. De eerste week dat Tom er was moest ik nog wel gewoon werken, maar gelukkig trof ik Tom elke middag aan in de hangmat (ik vraag mij weleens af of die ook wat anders heeft gedaan die week). In de tweede week heb ik wat uurtjes vrij genomen. Vrijdagavond zijn wij met zijn drieën naar de happy hour geweest op mambo beach bij wet and wild. Op zaterdag zijn Jasmijn en ik samen met Tom een rondje gereden langs westpunt (Playa Forti, Grote knip, kleine knip, playa lagun etc.) en ’s middags weer op tijd naar huis voor de happy hour bij Zanzibar. Het was erg gezellig en het werd dan ook wel wat later dan “normaal”. Op zondag zijn wij naar karakter geweest om lekker een middagje op het strand te relaxen en Tom is daar naar de kapper geweest. ’s Avonds is Robert samen met Tom bij een feestje geweest. Wij hebben Tom uiteraard ook nog mee genomen naar op=op eetbar, ondertussen wel 1 van onze favoriete restaurants! Altijd erg gezellig en heel erg lekker, vooral de kipschnitzels. Voor diegene die nog komen, wij nemen jullie uiteraard ook mee hier naar toe! Verder hebben Robert en Tom nog een leuke quadtour gedaan over de noordkant van het eiland. Helaas is de tijd erg snel gegaan en moesten wij Tom zondag alweer naar het vliegveld brengen.

De auto van Jasmijn (TrailBlazer) moest gekeurd worden en aangezien zij die dag moest werken heeft Robert dat gedaan. Dit was erg bijzonder om mee te maken. Je moet je eerst melden op een kantoortje en vervolgens doorrijden naar een loods waar de auto wordt gekeurd. Aan de ene kant rijdt je erin en staat er een mannetje die je aanwijzingen geeft met wat je moet doen die schreeuwt achtereenvolgens: “Knipperlicht”, “Toeter”, “rem”, “ruitenwisser”, “voorruit”, “achterruit” daarna rijdt mag je weer de loods uitrijden en is de auto goedgekeurd. Dus met een veilig gevoel kunnen we weer de weg op!

Het weekend hierna zijn wij op vrijdagavond wezen bbqen aan de Caracasbaai. Dit hebben wij gedaan samen met Bart en Rien. Het was de eerste keer dat wij dit hebben daar hebben gedaan, maar wij kwamen er al heel snel achter dat dit echt voor herhaling vatbaar is op de vrijdagavond. Het is op vrijdagavond altijd gezellig druk bij de Caracasbaai met veel locals die daar ook gezellig komen bbqen.

De afgelopen 2 weken hebben wij Tom en Leonie op bezoek gehad. Dit was ook weer erg gezellig! Samen hebben wij veel gedaan en gezien. Wij hebben hun o.a. meegenomen met onze nieuwste uitvinding, wij zijn op vrijdagavond samen met Bart, Rien en de moeder van Rien wezen bbqen aan de Caracasbaai. Uiteraard moesten Jasmijn en ik nog wel gewoon werken. Daarom hadden Tom en Leonie zelf een auto gehuurd waarmee zij veel op pad zijn geweest.

In het weekend zijn wij met zijn vieren naar Willemstad geweest, waar we een ons muzikale talent hebben getoond (zie filmpje). Ook hebben hebben we nog een rondrit gemaakt door het Christoffelpark en bij de Curacao brewery geweest. Uiteraard hebben wij ze ook nog een keer meegenomen naar op=op, hier zijn wij samen met Bert, Fennet en de ouders van Fennet geweest.

Afgelopen maandag zijn Tom en Leonie weer vetrokken naar Nederland, althans dat dachten wij. ‘s Avonds zaten zij namelijk gewoon weer bij ons op de bank. Het vliegtuig bleek defect te zijn dus zij zouden pas de volgende avond om 19:00 uur vertrekken. De volgende dag zijn ze voor de herkansing gegaan en hebben wij ze niet meer terug gezien dus het zal wel goed zijn gegaan ;-).... Ondertussen hebben wij ook de bevestiging dat het ook echt goed is gegaan.

Voor het paasweekend hebben wij onze volgende trip op de planning staan. Wij gaan met pasen namelijk een lang weekend naar Sint-Maarten, meer hierover volgt in onze volgende blog.

• 30 Maart 2016 - 20:54

Hilde:

Hoi Robert en Jasmijn,
    Wat fijn dat jullie het zo naar je zin hebben en dat het qua werk zo goed gaat. Leuk om te lezen hoe het leven daar zo reilt en zeilt. Hoe was het op Sint-Maarten?
    Groetjes Hilde

• 30 Maart 2016 - 21:09

Jasmijn:

Test

• 30 Maart 2016 - 21:18

Bert:

Mooi, komt me bekend voor allemaal. Groeten,Bert p.s. Het wordt wel 18 graden hier! Groeten, Bert

• 31 Maart 2016 - 22:06

Henk En Helna:

Hallo Robert en Jasmijn,
    Wat hebben jullie toch een geweldige tijd daar. Natuurlijk moet er gewerkt worden, maar wat je er verder voor terug krijgt...... Super.
    Wij zien er naar uit om jullie in mei te ontmoeten, en samen met jullie naar op is op restaurant te gaan.
    Maar vooral het lekkere warme weer, de mooie strandjes en wat al niet meer.
    Jullie werken en vooral genieten!
    Groeten van Henk en Helna