Eerste Bezoek, Diefstal en genieten - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Robert&Jasmijn Wilde - WaarBenJij.nu Eerste Bezoek, Diefstal en genieten - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Robert&Jasmijn Wilde - WaarBenJij.nu

Eerste Bezoek, Diefstal en genieten

Door: Jasmijn

Blijf op de hoogte en volg Robert&Jasmijn

17 November 2015 | Curaçao, Willemstad

Dit weekend waren wij alweer 12 weken op Curacao! Wat gaat de tijd snel zeg!
Eigenlijk had ik nooit gedacht dat het zo snel zo gaan aan het begin en dat wij heel erg zouden moeten wennen en onze draai zien te vinden. Maar gelukkig valt dat allemaal mee en lijkt het alsof we al tijden hier wonen.

Op 26 oktober stonden wij voor het eerst weer op het vliegveld, alleen nu zelf bij de aankomst hal. Helaas was het heel erg druk op dat moment met allemaal vliegtuigen die aankwamen dus robert en ik moesten ons even vermaken. Gelukkig konden wij kijken naar Guus Meeuwis en bandleden kijken die aankwamen.
Na 1,5 uur wachten kwam daar Wouter naar buiten, na een iets wat onrustige vlucht was die veilig aangekomen. Even een praatje met Guus en hij was klaar om mee te gaan naar ons huisje.
Het was ook erg fijn dat wouter allemaal spullen mee had genomen die wij nog in Nederland besteld hadden of nodig hadden. :-)

De volgende dag was de eerste keer dat het zo erg regende en dat het ook zo lang vol bleef houden, het leverde wel echt prachtige plaatjes op want ik werd gewoon wakker van de oranje kleur van de lucht. Nadat het dan droog ben ik met Wouter naar de struisvogel Farm geweest en een rondje over het eiland. Bij het noorden van het eiland gestopt voor mooie foto's.
Helaas bij het terugkeren van de auto kwam wij er achter dat het raam ingeslagen was en mijn tas meegenomen.... Altijd neem ik de tas mee uit de auto en alleen deze keer heb ik hem laten staan nadat ik he de andere 10 keer eruit heb gehaald die middag..
Dus daar zaten we op het politiebureau met alleen nog mijn camera in mijn hand en voor de rest niets meer.
Je komt er dan ook echt achter dat het echt anders is dan in Nederland, want echt behulpzaam en snel zijn ze totaal niet op het bureau en van een beetje begrip kennen ze ook niet. Daarna langs de Chevrolet dealer om te kijken of ze een nieuwe raam hebben maar dit zou helaas 3 weken duren.. om het maar niet eens over de prijs te hebben..
Gelukkig heeft Robert een goede site gevonden en konden wij hem zelf bestellen uit Canada.

Daarnaast had wouter ook een nieuwe gril voor in de Seat meegenomen omdat wij nu een dichte gril hadden maar hier bij de Seat dealer vertelde ze ons meteen dat dat niet zo handig is met de warmte. Toen Robert de Seat bij de dealer even neer zette om te vragen hoe en wat vertelde de hoofdmonteur dat het de 1e ecomotive op het hele eiland is.. En dan ook de andere monteurs roepen om te laten zien hoe de motor eruit ziet want die hadden ze nog nooit gezien. Laten we hopen dat we er niet vaak naar toe hoeven.

De rest van Wouter zijn vakantie maar niet meer aan gedacht en gewoon leuke dingen gedaan. Zo zijn we met ze 3e naar Klein Curacao geweest, wat was dat mooi. Echt zo mooi helder water en een prachtige blauwe kleur. Tijdens het snorkelen kan je schildpadden zien en op de terugweg even snel foto's kunnen maken van 2 dolfijnen naast de boot.
De dag erna zijn wij naar het optreden van Guus Meeuwis geweest met ze 3e. Echt een groot feest en erg gezellig.

Afgelopen vrijdag is Pi aangekomen op Curacao, Pi is een collega van Robert uit Nederland. Zaterdag zijn we op stap gegaan met de auto om de mooie stranden te laten zien. Bij Playa Lagun gestopt om te zwemmen en snorkelen. Nou was het mijn 2e keer dat ik ging snorkelen en echt de 1e keer dat het goed ging en dan ineens zwemt er een hele grote schildpad onder je langs. Zou mooi!

Over 3 weken gaan Robert en ik een cruise maken, beide hebben wij allebei nog nooit een cruise gemaakt dus we zijn heel erg benieuwd. De cruise gaat via Venezuela naar Colombia, Panama en Aruba en daarna weer terug naar Curacao.

Vandaag vieren wij dat wij een jaar geleden Geregistreerd partners zijn geworden. Toen ik de kou in Nederland nu in de warmte van Curacao. Een betere plek om dat te vieren is er niet.

• 17 November 2015 - 16:40

Robert&Jasmijn De Wilde:

De 2e foto is van de zonsopkomst die te zien is vanaf onze porch, omdat er een zware regenbui was kreeg de lucht deze kleur! Echt prachtig!