Alweer 5 weken op het eiland. - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Robert&Jasmijn Wilde - WaarBenJij.nu Alweer 5 weken op het eiland. - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Robert&Jasmijn Wilde - WaarBenJij.nu

Alweer 5 weken op het eiland.

Door: Robert

Blijf op de hoogte en volg Robert&Jasmijn

26 September 2015 | Curaçao, Willemstad

Laten we dit verhaal maar is beginnen over het werk, hiervoor zijn we uiteindelijk naar Curaçao gekomen.
Ik heb het nog steeds erg naar mijn zijn zin op het werk. Het is een drukke maar een erg leuke en uitdagende opdracht, samen met leuke collega’s. De werkzaamheden zijn deels hetzelfde als in Nederland, maar dan in een hele andere omgeving. Het blijft bijzonder om op een eiland in de tropen bij de Belastingdienst te werken. Zeker als je naar buiten (zelfs een ambtenaar doet dat weleens) en je ziet de palmbomen wuiven met daarachter een mooie blauwe lucht. Ondertussen werkt ik volgens een tropenrooster, om 6 uur het bed uit en meestal rond 6:45 uur op kantoor. Ja, je leest het goed om 6 uur het bed uit! Dit gaat overigens een stuk makkelijker dan in nederland en dit komt mede door temperaturen. De grootste reden om er vroeg uit te gaan is, wanneer ik later vertrekt vanaf Jan Thiel richting de belastingdienst dan staat er volgens de locals “file", wat eigenlijk inhoud dat het druk is op de weg. Dit betekent overigens wel dat je er twee keer zolang over doet. Dus i.p.v. 15 minuten, 30 minuten. Voor de terugweg geldt hetzelfde, dus daarom voor 16:00 uur weer naar huis. Het grote voordeel van vroeg beginnen is dan ook dat je ’s middags weer op tijd thuis bent en nog wat leuke dingen kan doen, totdat het donker is. Het is hier elke dag rond 19:00 uur donker. Als het donker wordt dan lijkt het wel alsof iemand letterlijk het licht uit doet, om 18:45 uur is het nog licht en een kwartier later is het gewoon helemaal donker. ’s Ochtends is dat trouwens hetzelfde, maar dan omgekeerd om 6uur is het nog donker en om 6:15 is het licht.

Afgelopen week hebben we een leuke maar ook hectische week gehad. Jasmijn is erg druk geweest met zaken regelen voor ons nieuwe appartement (zoals Electra en water) dit gaat hier niet zonder slag of stoot en een hoop geduld. Het gaat echt op z’n Antilliaans, ineens is het kantoor dicht midden op de dag en zegt de bewaker dat je niet naar binnen kan, waarom kan die niet echt zeggen. Als je dan zegt dat je geen water en stroom heb zeggen ze hier alleen: Er is aan de andere kant van het eiland nog wel een kantoor open. Als je Jasmijn zou vragen wat ze het liefste dan zou willen zegt ze; vrachtwagens vol met geduld! Want als je dan eenmaal later wel bij het zelfde kantoor bent en ze zijn gelukkig wel weer open dan mag je een nummertje trekken en gaan zitten, meestal duurt het een uur voordat je geholpen wordt en als je dan bij een medewerker aan komt zeggen ze dat het waarschijnlijk toch je eigen schuld is. Na een half uur praten en uitzoeken blijkt het dat ze de aanvraag nooit in het systeem hebben gezet. Hopelijk is het dus alsnog snel geregeld, maar je weet het nooit! Dit is wel weer het leuke aan de Antillen. Af en toe moet je je er gewoon bij neerleggen en gewoon rustig aan “go with the flow” en dan moet ook wel met deze temperaturen.

Tevens is onze container aangekomen op het eiland, waar we erg blij om zijn. Op hetzelfde schip stond ook een container van een collega en die had binnen 3 dagen bericht dat deze was vrijgegeven door de douane. Helaas hadden wij nog niks gehoord en begonnen ons al een beetje zorgen te maken. Uiteindelijk werden we afgelopen donderdag gebeld door het verhuisbedrijf of wij contact op wilde nemen met de douane. Dit hebben wij gedaan en moesten zelfs bij de douane langs komen, zij wilden namelijk wat meer informatie over onze inboedel en over de waarde van de auto. Zoals het er nu naar uit ziet zijn ze tevreden met onze verklaring (we hadden ook niks anders verwacht) en wordt de container aanstaande maandag vrijgegeven. Hopelijk hebben we dan ook snel de beschikking over onze inboedel zodat wij intrek kunnen nemen in ons nieuwe appartement. Na ruim 5 weken op een vakantiepark te hebben gewoond. Hoe leuk het ook is dan heb je het op een gegeven moment wel een beetje gehad en verlang je naar je eigen spulletjes.

Verder gebeuren er naast het werk en dingen regelen uiteraard ook nog genoeg leuke dingen!
Vandaag is het zaterdag en dat betekent dat we vanmiddag weer gezellig met een aantal collega’s naar Zanzibar gaan, waar elke zaterdagmiddag tussen 17:00 en 18:00 uur happy hour is. Dit is vaak erg gezellig en meestal (altijd) wordt het ook wel wat later! Voor diegene die langs komen kunnen de zaterdagmiddag dus alvast in de agenda reserveren ;-).

Vorige week zaterdag zijn wij samen op pad geweest met de huurauto om een aantal afgelegen stranden te bezoeken. Dit was erg mooi, maar wel echt hele slechte wegen om bij de stranden te komen. Dus stiekem was dit best wel beetje spannend, zeker als je je beseft dat je daar echt helemaal alleen bent. Gelukkig werden wij wel beloond voor dit avontuur en kwamen werkelijk op schitterende stranden met een geweldig uitzicht over de mooie blauwe turquoise zee. Daarna zijn we nog even naar een minder afgelegen strand gereden, met een strandtentje om wat te lunchen en om vervolgens nog even lekker op een bedje te relaxen en te zwemmen. Natuurlijk moesten we wel weer een beetje op tijd naar huis, anders zouden wij te laat zijn voor de happy hour!

Afgelopen zondag ben ik ’s ochtends samen met Karina weer wezen windsurfen op het Spaanse water. Dit keer met wat beter materiaal als de vorige keer waardoor het allemaal weer stuk harder ging dan de keer ervoor! Echt super gaaf, dit is voor herhaling vatbaar. Jasmijn die is ook bijna overtuigd en die gaat (hoogst waarschijnlijk) binnenkort surfles nemen.

Zondagmiddag zijn wij samen met Bert en Fennet naar Boca Table geweest. Dit is een erg gaaf stukje kust, waar je een aantal blowholes hebt. Door de wind is de zee op die plek best ruig en komt met een enorm geweld op de rotskust af, dit geeft echt een gaaf effect. We hebben die middag echt genoten van het geweld van de zee, fantastisch!

Dit was het weer voor nu, groetjes en liefs vanaf het nog altijd zonnige Curaçao.

Jasmijn en Robert

• 26 September 2015 - 21:04

Wilna:

Hoi Robert en Jasmijn, een mooi verslag van jullie.
    Ben erg benieuwd naar jullie appartement!
    Groetjes Wilna

• 26 September 2015 - 22:25

Ingrid:

Leuk om weer een ''reis" verslag van jullie te lezen!! Jullie kunnen ons straks alle mooie plekjes van curacao laten zien, nu al zin in!! Spreek jullie snel!! Liefs Ingrid

• 26 September 2015 - 22:35

Bert:

Mooi verslag en ik zie nu al uit naar het Happy hour!

• 28 September 2015 - 08:37

Ewoud:

He Robert en Jasmijn,

Leuk om te lezen hoe het daar gaat! klinkt allemaal iig erg goed ;) en wie weet kom je wel terug als antiliaan, gewoon alles rustig en go with the flow ;)

hier was afgelopen zaterdag ook super, eerst wezen karten (allemaal verloren van een meisje ;)) en daarna bowlen en lasergamen, was me het dagje wel. savonds natuurlijk stappen en zondags iedereen brak, doen we volgend jaar wel een keer over als jij er weer bent. Wanneer tom van engeland de leeftijd bereikt ofso.

spreek je snel weer,
    ik ga aan het werk ;)

Gr,

Ewoud

• 29 September 2015 - 19:46

Rogier:

Hoi Robert en Jasmijn,

Leuk om jullie verslag te lezen. Veel succes met het appartement.
    Gr, Rogier

• 02 Oktober 2015 - 11:12

Ans:

Hoi Robert en Jasmijn,
    Dat is een lekker lang en verslag van jullie.
    Nu hoop ik toch voor jullie dat morgen het eindelijk zover is dat jullie de tijdelijke woning kunnen inrichten met de eigen spullen.
    Ben benieuwd hoe dat er uit gaat zien.
    Hier is het nu ( 2 oktober) erg lekker weer. Kan ik weer eens op "het landje " wat gaan ruimen en spitten . In de zon deze keer, want we hebben weer genoeg regen gehad vorige week.
    Hier moet 's avonds de verwarming al aan. Bij jullie waarschijnlijk de airco.
    Over een paar weken komt Wouter al als eerste bezoeker naar jullie toe. Gezellig hoor!
    Nou succes met het inrichten en uitpakken van de spullen en we appen en of skypen wel weer....
    dikke kus.

• 09 Oktober 2015 - 15:36

Athilde:

Hallo Robert en Jasmijn,

Ik lees het al een beetje in Curacou gaat alles op zijn gemak, net hoe de wind staat volgens mij. Gelukkig is nu geloof ik de container uitgepakt en kunnen jullie naar je "echte huis". Hier ook bijna alles klaar, maar de laatste beetjes afwerken kosten toch nog tijd. Nu weer aan de conditie werken, want die was wat ingezakt.
    Wat een zaligheid toch bijna altijd lekker weer daar. Je zou bijna iedere dag happy hour willen vieren........
    geniet er maar lekker van, de tijd gaat veel te snel! liefs Mathilde