En toen was het ineens zover... - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Robert&Jasmijn Wilde - WaarBenJij.nu En toen was het ineens zover... - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Robert&Jasmijn Wilde - WaarBenJij.nu

En toen was het ineens zover...

Door: Jasmijn

Blijf op de hoogte en volg Robert&Jasmijn

01 September 2015 | Curaçao, Willemstad

Eindelijk de tijd en rust voor een nieuw reisverslag. Op zondag 23 augustus hebben wij heel vroeg afscheid genomen op schiphol van onze familie en zijn wij vertrokken met onze koffers (totaal 94 kilo) naar het zonnige en warme curaçao. Na een fijne vlucht aangekomen met alle bagage en opgewacht door Karina, the Boss. Even wachten op een huurauto en toen door naar Papagayo beach resort waar wij nu voor 5 weken verblijven.
Na een rustig dagje op maandag zijn wij dinsdag begonnen met het bezichtigen van woningen, de makelaars zijn hier wel aardig het zelfde als in Nederland. Ik Nederland hebben wij zelf ook maanden gezocht naar een geschikte woning en heb je een aantal eisen, hier zijn die eisen toch weer anders. Dus op zoek naar een fijne woning in een prettige wijk, goed op de wind liggend en met genoeg slaapkamers voor de familie en vrienden...
Na 2 dagen in de warmte huizen bezichtigen hebben wij ons oog laten vallen op een mooi appartement met een leuk uitzicht.
Op woensdag is Robert begonnen met een aantal uur werken en heeft zo elke dag al wat kunnen doen en al kunnen wennen aan de kou op het kantoor. Vanaf volgende week zal hij fulltime aan de slag gaan.
Het wonen in de tropen is soms toch nog best wel lastig, voor mij zijn het vooral soms de dieren. Ook al ben ik een echt dierenmens er zijn toch ook wel grenzen.... als je ook maar iets heel kleins zoet ergens laat liggen zitten er honderden rode mieren binnen enkele minuten. S ochtend loop je met je slaperige hoofd de woonkamer in en zitten er 6 hagedissen je aan te kijken die je vervolgens weer naar buiten zit te werken. Dan leg je een boterham op het aanrecht en terwijl je even niet op let zit er een vogel in je keuken, s ochtends kom je in de keuken weer een kakkerlak tegen en daarna vliegt een vleermuis rondjes door de woning. Dan denk je eindelijk te gaan slapen en kruipt er ineens een duizendpoot over je kussen... Dus zo verveel je je nooit hier!
Daarnaast is het wel echt heerlijk hier, lekker altijd buiten zijn en wanneer we kunnen even een duik in de zee op 1 van de mooie stranden die curaçao heeft. Ook is het erg gezellig met de collega's en partners, het is ook fijn om met meerdere in het zelfde schuitje te zitten.

• 06 September 2015 - 18:16

Wilna En Bert:

Hallo Robert en Jasmijn,

Mooi om deze verhalen te lezen, we gaan ze uiteraard volgen. We zijn benieuwd naar jullie nieuwe woning.

Wij hebben onze Mont Ventoux week erop zitten. Fantastisch daar en veel gefietst.

Nu zitten we in Calella op de camping waar we ons 2e huisje hebben omdat de eerste niet datgene was wat we geboekt hadden. Perfect hier, mooi weer, strand, huisje met veranda, net Curacao, haha.

Groeten,
    Wilna en Bert

• 06 September 2015 - 18:16

Wilna En Bert:

Groeten,
    Wilna en Bert

• 07 September 2015 - 13:48

Jessica:

Succes! En, alles komt goed schatje ;-)

• 07 September 2015 - 21:26

Pi:

Hey!!

Ah... daar is het dus ook al een beestenboel ;-b. Ben vandaag (zonder Robert...snik) naar de wilde zwijnen wezen kijken. Die lopen gelukkig buiten, achter een hek en niet in de keuken of over mijn hoofdkussen.

Hier begint inmiddels de herfst voorzichtig om het hoekje te kijken. Ik had zelfs de verwarming al even aan afgelopen weekend. Geniet dus lekker van de eeuwigdurende zomer daar!

Groetjes Pi

• 11 September 2015 - 22:16

Ans:

Hallo Robert en Jasmijn,

Hoewel we bijna elke dag elkaar berichtjes sturen reageer ik toch nog maar even op jullie verslag.
    Als ik die mooie stranden zie en dat lekkere weer krijg ik al veel zin om te komen. Vooral als het straks hier weer mistig en koud gaat worden is dat een aanlokkelijk idee.

De container komt nu bijna aan denk ik en dan kunnen jullie je tijdelijke huis in gaan richten. Ik verwacht dat dat een prettig gevoel zal zijn met jullie eigen meubels en spullen.

Lekker dat het een huis is met drie slaapkamers. Kunnen er veel mensen komen logeren... !

groetjes Ans.